+5 oy
Hayata dair

14 Cevap

+5 oy

düzenledi
Siyasi partilerin "sen yaptın"  "ben yaptım" kavgaları.
Tamam da neden hepiniz "ben yaptım" diyor? Bırak diğeri de yapsın. Sen de yap. Herkes bu ülke için güzel birşeyler yapsın.  Kimse kimseye "onlar değil biz yaptık." demesin.  Kendi aralarındaki kavgalar yüzünden olan vatandaşa oluyor.
Siyasi birlik olsun, ayırmadan kutuplaştırmadan.
+4 oy
Cehalet
Din suistimali
Tofaş arabalarda( bknz; Tofaş metafordur) yüksek sesle arabesk rap dinleme
+4 oy
Hayvanların ve bitkilerin canını ve varlığını kabullenmeme durumu

Bkz. Duyar duyar Anadolu
+3 oy
Önyargılar ve fikre saygısızlık
+3 oy
Cinsiyet ayrımcılığı ve din üzerinden yapılan sömürü
+3 oy
İdeoloji dayatmaları..
+3 oy
Kayyum atılma durumu olmasa keşke... Halk zaten seçmesi gereken kişiyi seçmiş, halkın isteklerini terslemenin ne kadarı doğru? Mardin'e kayyum atılınca 3 hafta sular dağıtılmadı. Neyse ki şikayetler üzerine Sayın Süleyman SOYLU devreye girdi de sular tekrar aktı
+3 oy
Rivayetlerden oluşan önyargılar ve oluşturduğu  psikolojik şiddet, toplumsal baskı. Bırakın abi insanlar özgür olsun. Başkasının her türlü hakkını gasp etmemeyi bilsin yeter.
+3 oy
İnsanların sürekli diğer insanları gruplaştırmak veya genellemek istemeleri.

Mesela adam namaz kılıyor aynı zamanda olumsuz bişey yapmış(atıyorum anne-babasına iyi davranmamış).Nama.Evetbu kişinin yaptığı çok yanlış bir davranıştır.
Ama namaz kılmayan insan hemen bu kişi üzerinden genelleme yaparak başlıyor veryansın etmeye:Dindarlar zaten böyle,yobaz vs.

Tam tersi de yaşanmakta ülkemizde.Bazı insanlar(muhafazakar olmayan diyelim) ibadet etmiyor olabilir.Bu onlarla Allah arasında.Bu insanın olumsuz bir davranışını gördüğünde bu sefer yukarda eleştirilen tip başlıyor veryansına:Bunların zaten ülkeye bi hayırları yok,içkici bunlar vs.

Yâhu kardeşim üzerinde yaşadığımız bu Anadolu topraklarında eskiden herkes namaz kılar,oruç mu tutardı.
Yâ da hepsi içkici vs. insanlar mıydı?    HAYIR
Yunus emre gibi tasavvuf erbabı insanlar da vardı
Ömer hayyam gibi içen insanlarda.
Ama insanlar birbirlerine karşı HOŞGÖRÜLÜYDÜ.Bu net.Mevlana ne olursan ol yine gel dememiş mi?Bu anlayışı kavramamız ve hayatımıza yansıtmamız lazım.

Muhafazakar insanlar arasında iyi,güzel,samimi insanlar olacağı gibi,muhafazakar olmayan insanlar arasında da aynı şekilde insanlar mevcut.
Adam namaz kılmıyor olabilir ama ahlâkı muhafazakar dan çok çok iyi.
Artık şu gruplaştırma,genelleme işi KEŞKE AŞILSA.
+3 oy
Önyargı  be hocam
+2 oy

yeniden gösterime açtı
Hoşgörüsüzlük..
+2 oy
Hoşgörüsüzlük, bilmediğini kabul etmeme
+2 oy
Din ve ırk kutuplanmaları.
+2 oy
İnsanlar bir başkasının hayatına dair tek bir fikir sahibi bile olmadan, o insanı hiç tanımadığı halde, hakkında ileri geri konuşmayı bıraksa keşke. Hatta bir insanı tanıdığına inanıp da onun hakkında konuşmayı bıraksa ve bütün insanlar sadece kendi işleriyle uğraşsa.

Bunlara da göz atabilirsin

+2 oy
98 gösterim
+2 oy
143 gösterim
0 oy
110 gösterim
...